Ana Sayfa Antalya Şubesi Basında Biz! LGS’de ‘başarısızlık’ maalesef birinci oldu – Antalya Ekspres

LGS’de ‘başarısızlık’ maalesef birinci oldu – Antalya Ekspres

0

Geçtiğimiz hafta sonuçları açıklanan Liseye Giriş Sınavında(LGS) öğrencilerin sınav sonuçlarındaki başarısızlığını ele alan yetkililer, eğitim sistemini eleştirdi. Ülkede 97 öğrencinin tam puan aldığı sınav hakkında Eğitim-Sen Şube Başkanı Nurettin Sönmez pandemi döneminde eşitsizliğin arttığını ve öğrencilerin sınav cenderesinden ve etüt-özel kurs-özel okul kuşatmasından çıkarılması gerektiğini söyledi. Eğitim-İş Şube Başkanı Sadık Acar ise LGS’nin kaldırılması gerektiğini öne sürdü.

MEVSİMLİK İŞÇİLER DIŞLANDI

Eğitim-Sen Şube Başkanı Sönmez, eğitime erişimdeki eşitsizliklere rağmen müfredatın tamamından sorumlu tutulan öğrencilerin bir de son yılların en zor matematik sorularıyla karşılaştığını belirterek “Kamusal bir hizmet olan ve her çocuğun eşit bir şekilde faydalanması gereken eğitim hakkına ulaşılamayan bir handemi dönemi yaşadık. Özellikle yoksul aile çocukları ile kentimizde de yaygın olan mevsimlik tarım işçiliği yapan çocuklar, uzaktan eğitim ile birlikte eğitim sisteminden dışlanmışlardır. Bu durum milyonlarca öğrencinin bu sınavda başarısızlığını beraberinde getirdi. Türkçe, matematik, fen bilimleri, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde doğru cevap ortalaması 2020 LGS’ye göre düşük kaldı” açıklamasında bulundu.

97 ÖĞRENCİ HEPSİNİ DOĞRU YAPTI

Tablo dikkatle incelendiğinde, 2021 Türkiye geneli doğru cevap ortalamalarının, 2020 yılında merkezi sınavla yerleşen öğrencilerin doğru cevap ortalamalarının yaklaşık yarısı düzeyinde olduğu görüldüğünü belirten Sönmez, “MEB’in pandemi sürecinde gerek uzaktan öğretimi gerekse kısa kısa yapılan yüz yüze eğitim sürecini nitelikli bir şekilde yürütemediği ve eğitime erişim konusunda çok derin eşitsizliklerin yaşandığı ortada. 2020 sınav sonuçlarında 42 farklı ilde 181 kişi tüm soruları doğru cevaplamışken, bu yıl yapılan sınav sonuçlarında 36 ilde 97 öğrenci tüm soruları doğru cevaplayabildi” şeklinde aktardı. Sönmez açıklamalarına şu şekilde devam etti: Yine sınava katılım oranında geçtiğimiz yıla göre yüzde 5’lik bir düşüş söz konusudur. Bu da gösteriyor ki pandemi sürecinin sağlıklı işletilememiş olmasından kaynaklı yaklaşık yüzde 15 oranında bir öğrenci kitlesi örgün eğitimden kopmuş ve bir bölümü çocuk işçi olarak çalıştırılmaya başlandı. Sınavlara endekslenmiş bir eğitim sisteminin nitelikli olması mümkün değildir. Öğrencilerimizin sınav cenderesinden ve etüt-özel kurs-özel okul kuşatmasından çıkarılması gerekmektedir. Piyasacı eğitim anlayışının dayattığı sınav merkezli eğitimden bir an önce uzaklaşılmalı. Öğrencileri birbiri ile rekabet eden değil, onları geliştiren, çok yönlü bilgi ve beceri kazandırıcı, nitelikli bir eğitim anlayışı benimsenmelidir.”

ÖĞRENCİLER GÜVENSİZ

Eğitim-İş Şube Başkanı Acar, geçtiğimiz yıl sınava giren 1 milyon 472 bin 88 adaydan 181’i soruların tamamına doğru yanıt verirken, bu yıl 1 milyon 38 bin öğrencinin katıldığı sınavda, 97 öğrenci tam puan aldığını belirterek, “2020-2021 eğitim öğretim yılında 8’inci sınıfta eğitime devam eden öğrencilerin ancak yüzde 83,49’u merkezi sınava girdi. Sınava katılan öğrenci sayısının da bir önceki yıla göre düşüş göstermesi çocuklarımızın giderek bu sınavdan umudunu kestiğini gösteriyor. LGS rakamlarının başlıca söylediği şey, çocuklarımızın bu sınava ve adaletine güveni kalmadığı” ifadelerine yer verdi.

KIZ ÖĞRENCİLER DAHA BAŞARILI

Rapora göre, sözel bölümde yer alan soru sayısı 20 olan Türkçe alt testinde doğru cevap sayısı ortalaması 9,41, soru sayısı 10 olan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük alt testinde doğru cevap sayısı ortalaması 5,23, din kültürü ve ahlak bilgisi alt testinde 6,35 ve yabancı dil alt testinde ise 4,93 olduğunun bilgisini veren Acar, “Öğrenciler en düşük başarıyı 4,20 ortalamayla Matematik alt testinde gösterdi. Fen Bilimleri alt testinde doğru cevap sayısı ortalaması ise 8,04 olarak hesaplandı. 2020 merkezi sınav sonuçlarıyla kıyaslandığında, bu yıl öğrenciler daha düşük başarı göstermiştir. 2020 LGS sonuçlarına göre Türkçe alt testinde ortalama 10,00; Matematik alt testinde 4,89; Fen Bilimleri alt testinde ise 10,21 olarak gerçekleşmişti. LGS 2021’in belki tek memnun olunacak sonucu, kız çocuklarının başarıdaki yükselen ivmesi oldu. Merkezi Sınav Puanı ile yerleşen öğrencilerin cinsiyetlerine bakıldığında kız öğrencilerin tüm alanlarda erkeklere göre daha başarılı oldukları görülüyor” dedi.

LGS KALKSIN

Açıklanan bu rakamlara bakıldığında, yapılan hatalardan hiçbir zaman ders almayan, çocukların emeklerini ve hayallerini yok sayan MEB’in LGS’yi derhal kaldırması, eğitimde fırsat eşitliğini bir an önce sağlaması gerektiğini aktaran Acar, sınav merkezli bir eğitim sisteminin özellikle yaşları küçük çocuklar için doğru olmadığını söyledi Acar, “Sınavların, ortaokul çağındaki çocuklar için bu kadar önemli hale getirilmesi, pedagojik olarak yanlış. Üstelik o yaştaki çocukların başarılarını ölçme ve değerlendirmeye dair sınav yapmaktan başka metotlar da var. LGS’yi getirirken de iki yıldır Covid-19 tehdidi altında çocuklarımızın hayatını hiçe sayarak fırsat eşitsizliğini görmezden gelerek bu sınavı yaparken de tüm itirazlara kulağını tıkayan MEB’e sesleniyoruz: Daha önce de defalarca dile getirdiğimiz gibi merkezine sınavı değil; insanı, çocukları koyan bir eğitim sistemi şarttır. Çocuklarımızın istediği okullarda, yetenek ve yönelimlerine göre, ailelerinin gelir durumuna bakılmadan, çağın gelişmeleriyle ve değerleriyle iç içe eğitim gördüğü bir Türkiye; Eğitim-İş’in verdiği laik, parasız, bilimsel ve adil eğitim mücadelesiyle yaratılabilecek” açıklamasında bulundu. ÖZEL/Dilan ERAY

YORUM YOK

Exit mobile version
cashwin giris
aviator casino
rexbet giriş
stake giriş
plinko oyna
casinomilyon
betmarino giriş
atlasbet giriş
betwild giris
sugar rush 1000
rulet oyna
biabet giris
super gra
pin up aviator
betwild giris
inagaming giriş
kingbetting giriş
plinko romania
biabet giris
alev casino